Produkt byl přidán do košíku
Produkt byl odebrán z košíku
Objednávka se odesílá, buďte trpěliví.

Kam na výstavu v dubnu?

V dubnové pozvánce na výstavy máme hned dvě želízka v ohni. Tím prvním je Světlana Malinová, studentka fotografie na FAMU a také autorka několika článků našeho magazínu. V galerii Panel vystavuj svoje aktuální práce pod názvem Jet Dynamics. Dalším je náš kamarád Klez Brandar, který se v Polagraphu představí sérií fotografií z života a cest nazvanou LUSK DIZEHAN. Vernisáž již v úterý 2. dubna! 

GREGOR SAILER / POTĚMKINOVY VESNICE / THE POTEMKIN VILLAGE 

Galerie Fotografic

29. 3. – 5. 5. 2019

Papundeklová replika Harlemu uprostřed monotónní švédské krajiny. Věrná kopie holandského městečka na periferii Šanghaje. Arabské řeznictví s falešným masem v tréninkovém areálu britské armády. Barevná linie předstíraných průčelí protínající široké zasněžené pláně. Koncept „Potěmkinových vesnic“ lze vysledovat až k princi Grigoriji Alexandrovičovi Potěmkinovi, ruskému polnímu maršálovi a oblíbenci Kateřiny Veliké. Ve snaze ušetřit ji žalostnému pohledu na zabraný Krym, nechal údajně během její cesty v roce 1787 vytvořit celé „vesnice“ skládající se pouze z vesele pomalovaných fasád.

Současnou podobu tohoto fascinujícího architektonického fenoménu zobrazuje nejnovější projekt Gregora Sailera, který se zaměřuje na jeho aktuální politické, vojenské či ekonomické rysy: armádní cvičební centra v USA a Evropě, půvab evropských městských replik v Číně, renesanční plastové plachty v chátrajících ruských ulicích aplikované při prezidentských návštěvách či testovací dráhy městských vozítek ve Švédsku. Sailerovy snímky formálně i obsahově vyprázdněných míst tak odkrývají svět mnohdy až absurdně propracovaných falzifikátů a nutí diváka k zamyšlení nad jejich smyslem i stavem dnešní společnosti.

ONDŘEJ PŘIBYL / Jednotliviny a další pozorování

Ateliér Josefa Sudka

5. 4. — 10. 5. 2019

Množina fotografie zahrnuje celou škálu technologických přístupů (daguerrotypie, mikro-makrofotografie, panoramatická fotografie, fotogram, ad.), ale i různost vizuálně-ikonografických systémů (v krajnostech od realisticko-iluzivního snímku krajinné scenérie nebo uhrančivě skutečné lidské tváře po abstraktně-vědecké, schematické znázornění magnetického pole nebo kmitajícího bodu).

Fotograf a teoretik György Kepes, který se zabýval jazykem vidění v dějinném záběru (Language of Vision, 1947), zvláštnostmi umělecké, vědecké fotografie a jejich vzájemným překryvem (The New Landscape of Art and Science, 1956), upozornil na fakt, že různé typy fotografických znázornění ovlivňují strukturu našeho vnímání. Podle něj to byla fotografie a varieta možných režimů fotografické reprezentace, které způsobily zásadní zlom (refraction) ve zděděných, tradičních způsobech vnímání a vidění.

Ondřej Přibyl pracuje systematicky, koncepčně a vědomě napříč technologickými postupy a ikonografickými rejstříky. Jeho hlavním zájmem je vidění a vnímání zprostředkované a determinované fotografickým obrazem, zároveň fotografii používá jako model či ilustraci percepce samotné. Jeho přístup je technologicky precizní až pedantský, investigativní, ale zároveň otevřený ke zkoumavému pozorování, intuici, náhodě a obskurním výkladům. V souboru Jednotliviny a jiná pozorování se autor opakovaně utkává s vědomím nemožnosti svět nahlédnout naráz, cele a definitivně. Součástí tématu je i frustrující nejistota pramenící z tohoto poznání. Na Přibylových fotografiích tak stále – i při nejbližším zaostření a limitní konkretizaci zachyceného fotografického obrazu – vidíme jen jakési jednotliviny, příznaky a indicie.

Světlana Malinová / Jet Dynamics

Galerie Panel

21. 3. 2019  – 7. 4. 2019 

Mladá česká umělkyně Světlana Malinová studuje druhým rokem fotografii v ateliéru dokumentární tvorby Markéty Kinterové (FAMU). Aktuálně ve své tvorbě zkoumá alarmujíci problémy globálních dosahů. Výstavou Jet dynamics reflektuje tyto problémy citlivým audiovizuálním jazykem s jasným sdělením. Multimediální instalace generuje naléhavé zprávy, které se přímo týkají každého z nás.

KLEZ BRANDAR / LUSK DIZEHAN

Galerie Polagraph 

Vernisáž 2. 4. 2019

2. 4. – 3. 6. 2019

Lusk Dizehan, znamená v keltském jazyce, kterým dnes v Bretani mluví pouhých 200.000 lidí, “nekonečný pohyb”. Klez Brandar pochází z Nantes a žil na mnoha místech po celé Bretani, kde lze zaslechnout tento starý jazyk od lidí, kteří jsou schopni slyšet, pozorovat a všímat si jevů, jež nejsou až tak zřejmé. Právě to je blízké i jeho fotografické tvorbě, v níž odhaluje skryté, mimořádné věci ve scénkách z běžného života. 

V Polagraphu uvidíte výběr jeho fotografií na černobílý film, jež vznikly během jeho toulek kolem Prahy i jinde po světě.

Klez je však světoběžník a už má za sebou několik výstav nejenom v Praze, ale i třeba v Buenos Aires či ve francouzském Rennes. Vydal již dvě fotografické knihy a mimo jiné také nahrál sólové hudební album. Další podrobnosti o jeho výstavě v Galerii Polagaraph najdete na oficiální facebookové události.

Odeslat odpověď